Thursday 19 September 2013

::murtabak maggie::


salam all.....serius lollll baru blaja...terase kekunoan diri ini!!hehehe...simple sedap makan bersama sos life!pomote sikit...aku memang suke jename life!theheheh...nampak sangat mummy boring ni x de keje arini....dina da selamat tido...aqim arini batuk plak...pagi2 da sedut neb!pagi da huru hare sikit...ni barula rase nak meluruskn pinggang...ngadap pc la plak....tengok2 ade resepi baru ke yang kawan hapdate....boleh la try....tajuk asal nak update pasei murtabak maggie...tapi biase la...da dapat menulis...termelalut la sikit....sila jangan jemu hokay....aku si mulut murai nak kongsi resepi simple yang mungkin semua da tau....aku je yang terlambat tau.....sungguh ketinggalan....oh never mind!resepi ni aku dapat dari sini...tq kak...sy tumpang kongsi letak sini ye......resepi yang simple...kalu time malas memang boleh la sangat...megi ni bukanla makanan healty...so xmo makan selalu....jarang2 hokay...tapi kalu bukak lemari aku...macam2 jenis maggie...menampakkan ketidaksehatannye...ops!juz buat stok time terdesak je tau...kadang2....
hokay ni resepinye....

bahannye...

2 peket maggie
3 biji telor..lagi banyak lagi sedap..
daun sup yang dihiris halus x letak pon xpe...
cili api dihiris halus2 jugak...nak pedas taruk la...kalu x mau pon xpe...

carenye..
celur maggie toskan n ketepikan...amik mangkuk besar juz camporkan semua bahan2 kacau sebati...panaskan kan frying pan...n letakkan juz sesudu minyak....itu sahaje...so senang....kan3....selamat mencube....(^_*)


tadaaaa...ni la hasilnye...tp aku punye ni xbape senooh sikit...ermmm bolehla...first time hokay....makan dengan sos cili...memang lagi syok...rase harmony gitu dalam mulut....haha...harmony la sangat...terpengaruh ngan master chef punye pasal!










1 comment:

Khairunnisa' said...

Dari gambar pon boleh nampak kesedapannya dan ke-crunchy-annya. Boleh?

Nisa'