Monday 3 February 2014

:: pantang! ::

assalamualaikum....
 Madrasah Ibtidaiyah Asy-Syukur merupakan madrasah semi moderen dengan ...
ape yang pantang sangat agaknye ye?aku memang sangat fail dalam pembikinan tajuk sesuatu entry....nak tau ape yang pantangnye aku ni....juz keep calm n continue reading....bukan pantang selepas melahirkan anak tau....tu da siap 6 bulan yang lalu....mase melahirkan baby dina....

ni tentang perasaan aku...perasaan yang di tahan sejak ahir2 ni...ni bukan juga sesi luahan perasaan...ni sekadar berkongsi ape n korang sendiri pon mungkin pernah rase same macam aku....( ayat aku agak jiwe kacau seperti tuan yang menulisnye)-,-"

Jangan marah!” begitu sabda Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi ...

:: aku cukup pantang dengan orang yang suke bermuka-muka
-depan kite pijak semut pon x mati...belakang kite...alahai....menjaja siap bukak kilang jual minyak lagi...pot pet pot pet....stress hokay dengan orang macam ni...

:: aku cukup pantang bila rahsia kini bukan lagi rahsia
-percaya dengan seseorang....luahkan perasaan kite pade die....die pon bukan main siap tayang muke simpati gile pade kite...tup tup dapat tau die pegi bawak mulut sane sini cerita tentang kita! ayyo...aku rase orang macam ni lebih baik xde dari ade....

:: aku cukup pantang kalau 0rang yang kedekut
-mak ai...ni pon boleh menyebabkan aku stress jika berdampingan dengan die! sudahlah kedekut...tapi kalau yang orang bukan ye ko no satu....sila jauhkan diri dari aku kalau orang macam ni...rezeki yang sedikit jika di kongsi bersama...in shaa Allah cukup...

aku tidaklah sempurna....tapi masih cuba menjadi sempurna walaupon aku tahu tiada yang sempurna melainkanNya...tapi tolonglah jauhi sikap yang suke bermuka-muka...bawak mulut sane dan sini...dan sikap yang suke berkira ala-ala calculator macam tu....baik ke jadi macam tu? salah aku ke kalau aku akan jauhkan diri dari orang camni? buka minda....buka hati n munasabah...hokay....

sekian...

1 comment:

Unknown said...

haha. biasa la tu. kita mnusia mna ada yg smprna :)