Monday 23 October 2017

si eczema fighterku..

assalamualaikum...

sekarang macam ade laju sikit kan update..heee..ade mase terluang aku manfaatkan sebaiknya..;)harini aku jemput abang haqim balik sekolah dengan seplastik air oren di tangan..so memang aku macam nak berangin sikit..tapi tengok die sedut air oren dengan penuh kenikmatan..so aku cool down kan diri...cheat day! die cakap die mintak makcik kantin bagi..die mintak air masak..agaknya makcik kantin salah dengar bagi air oren..foc plak tu..sebab die memang x bawak duit pergi sekolah..die yang memang x nak bawak..so aku simpan nanti bankin je ke akaun die..
Aku memang hadkan gula putih pada dia..a BIG NO to gula putih..kat rumah pon aku memang tukar siap2 pakai organic raw cane sugar..setiap hari waktu dia sekolah aku memang wajib bawakkan bekal tuk dia..sebab die sakit eczema..so banyak makanan yang x lulus kat luar sane..teruatama yang pakai msg lah..gula putih berlebihan lah..so even penat macam mana pon aku akan masak untuk dia bawak bekal pergi sekolah..

sejak aku control makan die..nampak semakin okay kulit dia....ayam pon kami satu rumah skali makan organic chicken...haritu punya susah nak cari kat temerloh ni ayam tu..sekarang dah ade jual..so rezeki kami makan ayam tu...mahal sikit tapi x pelah..duit boleh cari kan..tapi kalau kat luar memang lah kami sekuarga makan je ape yang hado...at least kat rumah aku jaga sehabis baik tuk kami sekuarga...


.
Image may contain: 2 people, close-up

aku kongsikan masa kulit muka dia flare teruk..so aku memang balut satu muka die..pakai tubifast..line kuning...kesian die mase ni..macam ninja dah aku rase...tapi die just okay je,,..ape aku buat die xpernah merungut..dia sakit tapi x pernah nak mengamok ke nangis ke bila aku sapu ubat..suruh makan ubat...semua die ikut..tu pon satu nikmat tau...aku bersyukur tentang tu..moga Allah bagi kesembuhan buat awak abang..amin..

ni gambar paling terbaru dia..masih ade kesan-kesan gatal dia..tapi sokay anak..aku even anak gatal pon bila aku bawak jalan die okay je..xgaru-garu...even kadang cheat makan pon okay die x gatal...Allah yang berkehendak atas semuanya..kita usaha selagi terdaya..aku serius xpernah hadkan die kena duduk rumah sepanjang masa even die gatal gatal macam tu...emosi die lain tau bile ko duk hangkut die pergi jalan...kompom x garu...emosi die gembira...so die x de nak pikir garu-garu...


abang aqim n momy! muke penat balik skolah dan momy ko sibuk ajak bergambau bagai..so dengan rela x rela berserah jela kan..hehehe..momy doa selalu pada Allah..moga Allah makbulkan doa kita..berikan kesembuhan kekal buat awak..aminn...
hero momy..eczema fighter!!momy love u abang aqim...

sekiann

No comments: