Wednesday 4 December 2013

:: alhamdulillah... ::

assalamualaikum....

alhamdulillah...aku patut tulih story ni mnggu lepas...kesibukan+demam lagi...ni baru ade mase....nak share yang aku tersangat happy sampai rase nak melonjak ke bintang*over betul!-,- hihihi... di sebabkan cerita ni agak panjang...jadi makan mase la nak tulis...konon-kononnye la...

aku xtau....sejak akhir2 ni aku tersangat la careless....aku rase bukan sejak akhir2 ni je...aku rase sejak azali kot...=P tapi x sangka sampai aku boleh terhilangkan gelang yang di hadiahkan oleh my hubby,,...sobs sobs...

da hampir seminggu aku mencari dan cari...sampai da putus harapan... menangis tahap x ingat... tapi dalam pade sedey.... aku tetap selera makan...motip cakap pasal makan...aku pon x tau..muehehe..aku da redha tau x... da x mau pkir da pasal gelang tu.....tapi....suatu hari yang sepi....

aku terjumpe semula dengan gelang tu!!! alhamdulillah....syukur....sampai aku cakap kat akak aku yang aku rase nak pengsan!*over sungguh! tapi serius...aku memang rase x pecaye... mase ilang nangis..da jumpe pon nangis.... tapi boleh akak aku cakap jangan pengsan dulu...blanje die pulot kuning....mak ai...x beragak mintak blanje pulot kuning...kikikiki.....

lepas jumpe tu...aku kol hubby....waa...nangis cakap ngan die T_T....tepon my adik ipar....semua orang aku rase nak kol! happy sangat....yela kan....kadang2....nilai sesuatu tu pade aku yang penting....hadiah dr incik hubby....

tapi nak bagitau...yang ni kali ketiga aku menghilangkan barang...kesemuanye dari incik hbby..
-,-...kali pertama 5 tahun yang lalu punye cerite....aku terhilangkan cincin perkenalan kami...mase tu 2 hari sebelum tarikh akad nikah kami...huwaaa....sedey tau....risau..puas cari keliling rumah.....sampai incik hubby cakap ke petande buruk...sebab mase 2 lagi 2 hari nak kawen....**aduhai janganlah kate macam tu...sepanjang malam aku x tido...pagi besok tu....mandi n mase nak sabun tu terase ade sesuatu terlekat pade sabun mandi tu...omg! cincin aku tau....memang la cincin tu agak longkar(kurus la konon..sebab sekarang muat2 je!) alhamdulillah....rezeki kan...jumpe jugak....

kali ke dua aku tercicirkan gelang akad nikah kami! yang ni memang aku sedey tahap x ingat! cari...takot tau nak bagitau hubby....tapi ilang sekejap.... petang tu aku jumpe...rupenye jatuh kat tanah,,...tapi da ade kesan kena lanyak dek kereta....tetanam sikit kat tanah....syukur....^___^

yang ni kire kali ke tiga...oh sungguh...aku macam takot da nak pakai perhiasan ni...aku ni memang careless gande 15! tapi pape pon aku syukur sangat tau...da jumpe....alhamdulillah..terima kasih ya Allah...sekarang mase untuk tunaikan nazar....aku ade nazar something mase ilang gelang ni....alhamdulillah...ape nazarnye x pyah la aku cerita di sini.....

ape2 pon aku rase happy....nilai hadiah sesuatu bukan pade hargenye...tapi dari si dia yang memberi...tq incik hubby....teharu...sobs sobs!

:: doa ni aku amalkan tau...lepas sembahyang aku bace...
tengah duduk aku bace...siap salin atas kertas...dalam aku x mengharap
aku x berhenti berdoa...alhamdulillah..... ::

##mood happy...sampai aqim tumpahkan air milo satu umah pon aku x marah..hehehe...sebab happy sanagt2! mop lantai sambil nyanyi lagu cakrakhan lagi tau! kakaka

sekian.....


No comments: