Friday 12 December 2014

nasi arab ready made yang hanya perlu di tambah air..

assalamualaikum...


nasi arab...atau kadang-kadang orang panggil nasi mendhi..aku pon x tau mane satu yang betulnya...hehe..tapi memang kebiasaannya aku panggil nasi arab la...serius pestime aku makan nasi arab yang ready made ni aku terus tergode dengan rase die..sedap..lembut cukup rempah ratusnya...juz cuma perlu tambahkan lauk pauk nya saja..yelah kan..kalu ayam n acarnye pon ready made...beli kat kedai la jawabnye...asalnye mak sedare belah suami aku la yang memperkenalkan kepada aku...memang aku bagi 5 bintang...cara nak masakkan nasi ni senag je..juz didihkan air...masukkan rempah yang di sediakan..n letakkan beras....siap! 


ni la rupe pes nasi arab tu..1 kilo 28 ringgit...kalu aku yang kecil bilangan isi rumahnya...boleh masak 2x...sangat berpuas ati..;) dah x perlu nak cari kedai nasi arab da kalu nak makan...masak sendiri...n kebiasaannya aku masak yam berempah n acar masak kuning sebagai lauk pauknya...^^

sekian...

No comments: