Saturday, 15 March 2014

:: Menjadi wanita paling bahagia ::

assalamualaikum...
"hargai kegembiraan hari ini...jangan menangguhkan sehingga hari esok!"

"hentikanlah segala bentuk kegelisahan..bersabarlah hadapi kenyataan hidup dengan tabah..dan teruskan melakukan perkara bermakna dalam hidup anda"

mutiara kate untuk hari ini..;) sejak bile saye bermadah pujangga ni? aiseh. sejak curi2 pinjam buku dalam kabinet ayah mertua...dulu x pernah heran pon buku dalam kabinet tu...tapi aritu terintai n ternampak...lalu terambik ;p "Motivasi menjadi wanita paling bahagia "banyak pengajarannye....
penggila novel suke bace buku motivasi? macam x percaye...tapi tu la  kadang-kadang kite perlu kembali kepada realiti.... xsemua yang indah di dalam novel tu dapat kite genggam..dalam novel biaselah..hensem..pakai ferrari bagai...maid je 3 4 org dalam umah...kawen goyang kaki...gaduh manja sikit mucul orang ketiga keempat kelima  tapi ending tetap bahagia..si pembace pon nangis n senyum verangan sorang2 termasuk aku la orang tu.sila kembali kepada realiti ok! 
bace novel juz sekadar hobi... hobi yang mengabiskan duit? kalau kite rase begitu...begitulah jadinye...kalau kite rase ianye sesuatu yang berharga...kite akan jaga baik2....itu haje. aku selalu pesan kat anak2 buah yang suke pinjam novel tu...jangan lipat novel moksu...kalu x awak yang moksu lipat! kejam!ahaha....siap pesan kalu nak tanda tempat behenti bace pakai pencungkil gigi. dorang da tau da.. pandai n cepat paham sebab dorang nak pinjam lagi...


"wanita yang bijaksana mampu mengubah sahara yang gersang
 menjadi taman yang segar menghijau"

:: best seller hokay! murah..juz rm10.00 je...::

sekian...
#PRAY4MH370




13 comments:

Norhasniza Khalid said...

betapa bertuahnya bergelar wanita..

Cik Puan said...

nertuah nye kite jadi wanita kan kak ct...

Niesa said...

bersyukur sbb kita wanita...heehe..niesa dh lama gila x membaca buku2 mahupun novel2..

~ctaman~ said...

btul tu mama...;)

~ctaman~ said...

iye cik...alhamdulillah...;)

~ctaman~ said...

oyeke? k.ct skrg agk terhad sbb ank da msuk 2 ni...hehe...kna bhgikn mase btul....bce buku ni smbil santai2 je...

Cik Puan said...

Alhamdulillah..

ctfand said...

Bagus buku ni. Anyway, akak kurang minat dah skg baca novel banding zaman blm kawin dulu. Takde masa kot..hehe

~ctaman~ said...

hehehe...sy x blh tggl kak...dlm smnggu tu...ade la godek sikit...sikit pon msti nk jgk...;)

SecretOfShaila said...

wanita di kurniakan byk kelebihanya..

Mrs Hafidz'joo'Din said...

wahhhh nak baca jugak!!

~ctaman~ said...

xyoh...awok da terlebey gembire...huahuahua

~ctaman~ said...

betul tu shaila..betape beruntungnye kite;)