Wednesday 13 November 2013

:: dilema ::

assalamualaikum..

sungguh aku rase aku perlu berubah...berubah kepada isteri berbadan chubby tapi comel kepada kurus agar suami berhenti merokok!
**ayat skema tahap x ingat betul! sila menyampah hokay.. haha

ok2 serius semula....mula menulis kembali....huwaaa..tetibe rase malu plak sebab hal ni pon nak cerita...sungguh...aku betul2 tekad ni...tekad untuk kurus tanpa mendatangkan kesan sampingan kepada diri...hurmmmm....*tarik nafas panjang!

badan ni pon satu...lepas kawen...naik sikit....kalu orang cakap mak ai makin sihat lepas kawenn....*geng2 nyumpat la tu...juz jawab sambil gelak2...senang ati! lepas dapat anak sorang mak ai naik lagi...anak 2! mak ai...turun x kembali gitu....

macam mane ni...suami da bagi hint tu...siap cakap "awak kurus abang berhenti merokok! " ayyo...serius aku memang nak sangat suami berhenti merokok! tapi kurus?? errrrrr....... macam x boleh je...macam x boleh je...hukhukhuk!

dulu pernah tekad angan mat jenin gitu...siap beli SD2...mau kurus punye pasei....xmakan nasi...seminggu....3.5kg turun! hehehe..... lepas tu...seminggu...aku pulun lepas rindu pade nasi...sungguh angan2 mat jenin jela nak pakai peplum kak senah oi..

aku juz gelak besar lepas suami buat permintaan begitu.... kena pelan2 kayuh la...x makan nasi langsung..mau termenung lalu pengsan...dengan baby dina yang fully bf ni.... harap-harap aku tekun n bersabar....ingat nak teruskan pengambilan set shaklee...orang kate bagus! **aku ni memang mudah terpengaruh ngan produk2 yang orang jual...sila jangan jual kepada aku... haha

istiqomah...tu yang penting...mule dengan berhenti makan malam! adoi..demi suami...walaupon permintaan abang untuk berhenti rokok kalau aku kurus amat sukar untuk di penuhi...uhuk! minum green tea..saranan dari mak sedare... boleh di terima pakai...^__^


Sd2 lagi??? erm...termenung jap! tinggalkan nasi...tinggalkan segala
karbohidrate....lebihkan pengambilan protein.... seakan2 mencabar kesabaran tekak 
melayu aku yang sememangnya x boleh sehari kalau x makan
nasi....

termenung den! kurus untuk sihat n untuk suami...
istiqomah ct! yes tu yang penting....


moga aku suksess....sekian..

No comments: